miercuri, aprilie 01, 2009

1 aprilie şi farsa cu Feroe

Nu ştiu exact ce m-a distrat astăzi mai mult: faptul că a fost întâi aprilie şi totul a luat forma unei farse, sau faptul că am realizat în sfârşit că echipa de fotbal a României e cam pe aceeaşi treaptă cu echipa de fotbal a Insulelor Feroe.
Pariez că mulţi dintre voi nici nu ştiţi unde pe hartă e ţara asta, ca să nu mai vorbim despre orice alte cunoştinţe demografice sau istorice. Şi chiar nu vreau s-o fac pe-a deşteapta când spun asta, pentru că spre ruşinea mea, de la Gabi M.(a.k.a. Chaos And Smiles) am aflat şi eu, numai anul trecut, că Insulele Feroe sunt de fapt un stat în toată regula. Frustrată de ignoranţa mea, primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns atunci acasă, a fost să caut pe Wikipedia Insulele Feroe. Mă gândeam eu că probabil trebuie să aibă mărimea şi populaţia oraşului Bucureşti, dar chiar nu mi-am imaginat că au şi limba lor proprie! Toate ca toate, dar surpriza e că Feroe nu e nici pe departe cât capitala României, iar cât despre numărul de locuitori, sunt mai puţin de jumătate decât în oraşul Suceava, adică cel mult 50.000. Tot atunci am aflat că de fapt a spune Insulele Feroe e pleonasm, pentru că în limba nativă Feroe înseamnă Insula Oilor. Apoi mai ştiu că din cauza vremii extrem de schimbătoare şi capricioase, Feroe a fost poreclită de soldaţii britanici Island of Maybe. Fauna de pe insule se reduce la extrem de puţine vieţuitoare, singurele mamifere care trăiesc acolo fiind foca şi nu ştiu care balenă. Procesul de urbanizare e unul foarte lent, deci predomină încă spaţiile rurale. Şi plus de asta, ăştia n-au vrut să adere la Uniunea Europeană, alături de Danemarca, doar pentru că li s-a pus lor pata că vor să fie stat autonom. Şi au cică cam toate structurile necesare unui stat, mai puţin structura militară, care le e asigurată de Danemarca.
Bun. Până aici toate bune şi frumoase. Ştiam destule despre Feroe ca să nu-mi mai fie mie ruşine de atâta lipsă de cultură generală. Nu pot să spun că nu mi s-a părut ridicol că o ţară de mărimea oraşului Suceava, poate chiar să fie o ţară, dar m-am liniştit la gândul că eu trăiesc în România, deci ce diferenţă!
Am acceptat aşadar că Feroe e o ţară, că au limbă proprie, că au şi ei maşini ca şi noi, că au şi oraşe, că le place să pescuiască, că ştiu să vorbească şi engleză...dar chiar să aibă şi echipă naţională de fotbal?! Dar chiar să fie aproape la fel de "bună" ca şi a României?! Asta e chiar prea de tot! Şi dacă azi n-ar fi fost 1 Aprilie, chiar nu mi s-ar fi părut deloc amuzant să-i văd pe români pierzând în faţa austriecilor.
La început mi-a fost destul de greu să accept că fie că spui naţionala României, fie că spui naţionala feroeză, cam tot pe-acolo baţi. Apoi, încet, mi-a mai trecut frustrarea. Am suspinat a resemnare şi m-am consolat cu ideea că, la urma urmei, să te compari cu Feroe, nu-i ca şi cum te-ai compara cu Nauru! Până una alta, nu-mi rămâne decât să sper că Nauru nu are echipă de fotbal! Sau cel puţin la următoarele mondiale pe care o să le ratăm, n-o să fie în grupă cu noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Silence is gold. Don't you wanna get rich?